Isnin, 27 April 2009

btOl @ salah??????


apa pndpt korg mengenai statement neh.."aku akan tggu dia sampai hari pernikahanku"...
mesti korg kata aku nie gla kan???...separuh gila la but aku msh waras lagi ar...
aku da tanya pndpt sorg member aku mengenai statment neh..dia tanya aku blik.."mcm mn klu dia da kawen,x kan nak tggu jgk"...peh,,,memg maut ar soalan tu..aku t'diam seketika .t'kebil2 mata aku..memg x msuk akal kan..org ckp x baik lawan takdir tp takdir yg buat aku menderita...huuhuuu..ehmmm...tp tu la npa tiba2 ja prasaan aku mcm tu..GILA kan?????tp tu la apa yg aku rs dari hati aku..mybe aku terlalu emo sgt kot..=(..cmua org mrh aku..semua org nak tocer aku..tp aku taw d0rg sygkan aku..smpi skrg aku x leh jawab s0alan mber aku tu..mcm mn ha????..
hmmmm...=/

Sabtu, 25 April 2009

miSs....

rindu nyerrrr...
rndu?????
ya aku sgt rndu..
miss sgt...
pa yg au rndu ha....
hahahahha..khayalan semata2..
rndu family,rndu umah...
rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu dia...ahakz...

Khamis, 23 April 2009

datang lagi...'KAMU'

hmmmm...
knpa ia dtg lg..
knpa di Ugkitkan lg..
knpa br skrg kau nak ukapkan segala2nya..
knpa sjrg br kau nak tebus segala2nya..
knpa kau nak rasa bersalah..
ya!!!!!!...memg bt0l!!!!..
semua salah KAMU...
bkn org lain...
x da apa yg perlu dipers0alkan lg..
dgn hanya ungkapan maaf tidak membawa apa2 erti bagi aku...
aku dah x sggp untuk berhadapan lagi dgn semua nie..
tahu x betapa penatnya aku mengharungi semua ini..
apon aku sentiasa tersenyum...
seyuman hanya dibibir..tapi...HATI....!!!!!!!!

Isnin, 13 April 2009

uNtuK Si diA


Tolong sampaikan pada si dia... Tolong beritahu si dia, aku ada pesanan buatnya.. ToloNg beritahu si dia, cinta agung adalah cintaNya.. TolO¬ng beritahu si dia, cinta manusia bakal membuatnya alpa.. Tolong nasihati si dia, jgn menyintaiku lbh dr dia menyintai Yang Maha Esa.. Tolong nasihati si dia, jgn mengingatiku lbh dr dia mengingati Yang Maha Kuasa.. TolOng nasihati si dia, jgn mendoakanku lbh dr dia mendoakan ibu bapanya.. Tolong katakan pada si dia, dahulukan Allah krn di situ ada syurga.. TolonG katakan pada si dia, dahulukan ibu bapanya krn di telapak itu syurganya.. Tolong ingatkan si dia, aku terpikat kerana imannya bukan rupa.. Tolong ingatkan si dia, aku lebih cintakan zuhudnya bukan harta.. Tolong ingatkan si dia, aku kasihinya kerana santunnya.. Tolong tegur si dia, bila dia mula mengagungkan cinta manusia.. ToloN¬g tegur si dia, bila dia tenggelam dalam angan-angannya.. ToLong tegur si dia, andai nafsu mengawal fikirannya

Ahad, 12 April 2009

LELAKI.....

LELAKI…
fikiran mereka x bleh di bc…
kdg2 mereka x m’punyai prasaan ..
memainkan perasaan gurl yg mdh sgt cair,t’godan so on la..
begitu jgk aku..
ingn m’cintai dan dicintai..
tp knpa bila bhgia mula dtg ada ja disebaliknya..
whyyyy?????
kdg2 aku t’pk memg x ada ruang untk aku hapy ker????
Tuhan x nak bg aku hapy ker???
myb Tuhan nak menguji aku dgn cmua nie…
myb aku mencintai dia lbh dari aku mencintai penciptaku sendiri..
myb Tuhan nak tnjk ada baik dan buruknya..
tp knpa mesti aku yg diuji..why???
setiap kali aku cuba cpi kegembiraan ada ja yg x kena..
x mudah untk aku jth cinta mcm nie tp….
myb nasib aku kan ats dosa2 yg telh aku lakukan..
ya Allah kau ampnknlh hamba-Mu ini…
hmmm….
mak ckp hdp ats kebahagiaan org lain x lm..
mak ckp gak Tuhn syg aku lbh lg sbb tu aku x dpt dia..
memg btol ckp mak aku da tau prangai dia..
thank’s mum…i luv u s0 much…
kwn aku plak ckp gurl yg baik utk lelaki yg baik…btol ker???
i hope s0 la…
w’pon aku x dpt dia tp aku msh ada family n kengkwn yg syg aku…

-Lov3-

CINTA…
ada apa dgn cinta…?????
nothg,0,kosong…
knpa mesti ada yg terluka, kecewa,frust menonggeng dengan CINTA…
hebat sgtkah CINTA tu…
aku msh lg mencari jwpan 4 this question…
plez give me the answer 4 this question?????
HATI…
skali terluka mkn diri sendiri..
ikt HATI mati…
PERASAAN…
PERASAAN slalu berubah-ubh…
sekelip mata ja bleh bertukar…
CINTA…
bg aku CINTA tu menyakitkan..
time hapy memg dunia kita yg punya tp bila skt mcm nak lari dr dunia…
tp apa pon yg terjadi ttp kita harus tempuhi…
pht manis memg lumrah…
bila kita dah sekali terluka itu satu pengajaran dan pengalaman…
s0 dun trust anyone dgn begitu mudah…
sentiasa berhati2….
begitu jgk dgn diri aku..
lps apa yg berlaku aku dah twr hati utk berkawan,harapn,kasih,sayang…
tapi tu cmua keja Tuhan…
setiap hamba-Nya x bleh sesekali mengelak..
tp yg aku tau n bg aku hdp nie x seindah mn….

dia.....

knpa mesti ada DIA…
knpa mesti wujudnya DIA…
DIA iaitu org ke 3…
knpa krn DIA aku x sempt cpai bhagia…
knpa juga mesti wujudnya DIA antara aku & dia…
knpa aku bkn org lain…
hebat sgtkah DIA..
istimewa sgtkah DIA…
arghhhhhhhhhhhhh!!!!!….
aku benci dgn kenyataan nie…
krna DIA aku perlu menanggung smua nie…
WHY???
ingn aku perbesarkan cmua ini…tapi…byk hati yg perlu dijg…
tp hati aku????
at last aku yg kecewa…
aku perlukan jawapan untuk cmua nie…
????????????????????????????/

biLa kiTa saYAng....

menyedihkan bla org yg kita syg x pedulikan kita..
so korg baca la kat bwh nie..
semoga kita sedar apa kite pde die,dan ape die utk kite..
Ble kite syg org tu
Kita tnggu dia lme pn xpe..
Tp biler dia tnggu kiter?
Dia mrh2..
Hti kte, ala adatlah ada yang
mnnunggu n dtnggu
Ble kite syg org tu
Kite xtdo pn xpe lyn dia yg ngh
bosn o de mslah..
Tp biler kite bsan o de mslah.
Ada dia lyn kite?
Hti kate xpe dia busy kott
Ble kite syg org tu
Kita gdh ngn dia,kita diam je
Tp dia heboh 1 dnia
Hti kate xpe, dia tension tuu
Ble kite syg org tu
Kita kol nak ckp ngan dia
Tp dia bg phone kat org len
Ble jd cm2, xpe
Hti kata, xpe, ckp je,kwn dia,
kwn kite gak
Ble kite syg org tu
Kita b’crita dgn dia,
dia wt dunno je..
Tp ble dia b’crita ngn kita
Kita dgr,s’ptah2 kite igt
Hti kata x pe syg katakn…
Biler kiter syg org tu
Kita & dia lpr
Tp kite bg sume roti kita kat dia
Hti kata,ala jgalh hti dia,sian
dia lpar tu….
Ble kite syg org tu
Kite sgup bg dia rest ble dia letih,
Tp ble kita letih,dia srh gk
kite lyn dia bila dia bsn
Adil ker?
Hti kata,ala bkn slalu pun..
Ble kite syg org tu
Kita jdi cm org gile ble dgr dia sakit,
Tp bile kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia g meraikan
hri ksakitn kita,
Hti kata,ala x pe,xkn dia nk
b’kepit ngn kita 24 jam je
Ble kite syg org tu
Kita xprnh tipu2 & pntingkn dr snri
Tp dia m’nipu & hpokrit thp gaban
Hti kata xpe,dia mmg cm2 kne lh
trima..
Ble kite syg org tu
Kite syg nk tngglkn dia slama2nya..
Tp dia xthu kite berdpn dgn maut,
Wlpn kite skit,dia kate kat kite,
sakit bese2 je 2,jgn nk mngrut la
Hti kata,cmnelah dia bile
kite xde,msti dia hepi kn
Ble kite syg org tu
Kite xsgup tgk dia derita even sket pn
Tp dia xprnh hrgai dri kite,
Hti kata,tau x btapa kita syg kn
dia????
Ble kiter syg org tu
Kite sgup tngglkn dia slamanya utk dia bgia
Tp dia tahu x pngrbnn kite??
Hti kata,xpe,jnji insan yg di sygi bhgia
Dan………………
Ble kite dh tngglkn dia slama2nya
Dia dtg ziarah pusara kite
Dia kata..
Dia mntk mf sbb prnh mngata kite
Dia mntk mf sbb prnh wt kite tgu dia
Dia mntk mf sbb prnh pksa kita lyn dia time bsn
Dia mntk mf sbb prnh heboh 1 dnia psal slh kite
Dia mntk mf sbb prnh xhiraukn call kite
Dia mntk mf sbb prnh xdgr luahan hti kite
Dia mntk mf sbb prnh wt kite klprn sbb dia
Dia mntk mf sbb prnnh ggu wktu rht kite
Dia mntk mf sbb xprnh hiraukn skit kite
Dia mntk mf sbb pntingkn dri dia snri
Dia mntk mf sbb xprnh tgk p’dritaan kite
Ble kite syg org tu
Kite wt semuanya kn?
Tp dia prnh fhm ke?
Dan……
Ble kite tglkn dia
Dia dtg pd kite & kata
Sorry…
Sorry??? slps lukakan hti kite?
Ble kite syg org tu
Kite kata xpe lah
Aku dh tngglkn dunia,
Moga dia bhgia tnpa kite..
tpi ada dia wt pape tuk kite?
ada dia hrgai pe yg kita wat tuk dia…??
dia lagi bgia dgn dunia & kwn2 dia..
Hti kata, xpe la..mngalah la dmi insan t’syg..
Dan hti kite kata g
Xpe lh apapun yg dia wat
Kite ttp syg org tu…..
Kita sayang die untuk selamanye smpi bile2 pn..
ble kita ckp kita syg die lbey dri diri kita
die kata kita saje jer nak amik hati die..
pdhl die xtau kita mmg syg die cm nk mati…
nk wt smua utk die klu kita mampu..
selamanya…

kemarin @ semalam nyer st0ry...

hmmm....boring neh..dah x taw nak wat per dah..guling p guling mai dah mcm tenggiling dah neh..huhuhu...arie nie punya la smagat bgn awal..konon nak g claz la..tkut ada perhmpunan besar la konon..pdhal x da pape pon..blik hostel tercongok ha kat bilik jgk..nsb bek la ada org tgglkan laptop neh kat aku.bleh jgk aku tekan2..aku nyer laptop akak aku amek..esk br dpt.mati kutu aku x da laptop..nsb bek la ada org baik hati tgglkan laptop dia kat aku..baik hati ker????wekkkk!!!!!...tp nsb dia ada bleh gak aku wat report ojt.klu x haqu jgk aku nak cr pc org.dah la nak kena sbmit kamis neh.thank's bebyk yer pokcik..peh pening gak nak wat report neh tp ok la c0z bnda dah ada dah just edit ja pon..huhuhuhu...ermm...semalam aku da sembg dgn sorg nie..lm jgk ar aku sembang.not bad la.dia ok.fun la.hilang seketika aku nyer masalah..ahakz..byk yg aku dpt bila aku sembg dgn dia..byk bnda yg aku x taw dlm hdp neh yg aku dpt dr dia..for exmple dia ckp dlm dunia nie ada 4 golongan...pertama-org yg hdp didunia dpt n di akhirat dpt...kedua-org yg hdp di dunia dpt n di akhirat x dpt...ketiga-org yg hdp di dunia x dpt tp dia akhirat dpt...keempat-dua2 x dpt..dia ckp kat aku kita bleh plh kita nak di golongan mn????aku terdiam sekejap bila dgr dia ckp mcm tu.x da plak seblm nie ada org ckp btol2 kat tlinga aku mcm tu.huhuhu..kira bdk neh bleh pki jgk la.hik2...x seteruk yg disangka..tp aku x taw la sm ada dia drama ja lbh ataupon btol2..nak cy pon ssh x cy pon dgr mcm bleh cy..tp apa yg dia ckp ada btol la..sket2 ada gak kena dgn aku nyer life..hermmm,,,tp biasa la LELAKI ayat semua manis..mcm hampehhhhh...dengan 1 pengalaman sudah cukup mengajar aku erti..wahhh,,,ha kan dah kuar ayat dah..lagu pon sedh jer..apa kena pon x taw...aduyaiii...bak kt mber aku "hidup susah mati pon susah"....s0 senyulah selalu dan selamat beramal...hahahahaha...stupid!!!!!!!!arghhhhhhhhhhhhhhhhhh!@#$%^&*()

dAri aKu...


i don't wish t0 be everything t0 everyone...
but...i would like to be something to some one...

Isnin, 6 April 2009

antara hiDup,kenYataan & kenangan...


hidup ini hanyalah sementara...

hidup tdak seindah mana...yang terindah hanyalah di 'sana'...

bukan senang membuang kenangan...

apatah lagi kesilapan silam...

kita boleh lupa, tapi mungkinkah Tuhan akan lupakan????

mungkinkah orang yang disakiti dapat melupakan...

keadilan...

mungkin itu yang dicernakan...

keadilan milik illahi...

andai mencari kebahagiaan hakiki...di dunia ini...

tidak mugkin ditemui...

dunia ini pentas lakonkan watak masing2...

tapi Tuhan tidak pernaj lokek dengan keampunan...

peluang sentiasa terbuka luas...

selagi nadi masih berdenyut...

selagi pintu taubat tidak bertaup...

keikhlasan, ketulusan dan kesungguhan...

itu yang menjadi nilaian...

kenangan...

terkadang perit untuk ditelan...

Sabtu, 4 April 2009

haRi YanG menGerunKan....


4 APRIL 2009g ....

apa yg mengerunkan...?????

arie nie aku blik adtec..hahahahahah..yg tu ja pon..huhuhuhu...

bkn pa aku x mau blik adteccccccccccc...sengallllll.....



hmmm...rs semcm ja blik lam utan neh...