"kata orang tidak salah berbuat baik kepada orang yang menyakiti hati kita...
sebab hanya itu saja cara untuk membuat dia berubah dan menyesal..."
ermmmm...btol ka mcm tu...berbaloikah dengan apa yg dia wat kat kita selama nie..dah la sakitkan hati kita pas2 nak wat bek plak dgn dia..boleh ker????adil ker????
bg pendapat sket geng...
Sabtu, 30 Mei 2009
??????????
jam menunjukkan da pkl 12 lbh.arie nie 1 arie aku tgk tv..
puas gila...
kat adtec x bleh tgk tv.yv rosak...hampeh tol...
dgn air m letrik x da aku apa lg cabut blik ar...lg pon x da claz ar..
hmmmmm...blik pon x da wat pape pon kat umh..mcm dok adtec gak..b0san jer..
semalam aku dpt col dr sorg mber aku neh..member baik gak ar...
dia bg taw perkara yg agk menyedhkan jgk ar..bg aku sedh ar bg kor x taw ar..
pa lg about CINTA..LOVE...ya CINTA!!!!!...dia ckp dia nyer bf mntk break gan dia...
aku terkejut ar coz dorg hapy jer dl...tup tap tup tap kebabomm...apa kes?????
bila dia story blik cmuanya aku phm la apa mslhnya....
hmmmm....aku pon x taw nak ckpa apa..coz aku nyer diri pon x lepas nak bab2 neh...
aku nyer love story pon kebab0oooommmm mcm mn la nak setelkan org nyer...
aku x bpihak mn2 pihak c0z dua2 mber aku...aku kat tgh2 ar..
tp aku still x phm ar..npa ha lelaki mcm tu..tiba2 ja brubah hati..dgn sekelip ja hati kona kot len....
dah bekawan bagai nak apa,,tiba2 ja ckp len...yg si gurl sayang bgi nak gla dorg x taw....senag ja ckp x ready la...
x serasi la...kepala hotak dorg..br skrg nak ckp x serasi la apa la..yg dl ckp cinta la syg la rndu la x plak pk..
klu x nak ckp awal2 yg nak men2 kan prasaan org knpa..eeeiiiiiiiiiiii...geram nya akuuuuuuuuuuuuu...mcm sengal!!!!!!...
apa yg lelaki nak ha????...apa yg dorg pk ha pasal gurl??????dorg ckp gurl nie terlalu mengharap la apa la..
of c0z la mengharap dah kita syg org tu...klu x wat per nak bercinta..bodoh btol la...
ya Allah ampunkan lah hambaMU ini...aku dah hilg kesabaran wat ms sekrg...kdg2 terasa kebodohan gurl tu senag jer di permainkan...
KENAPAAAAAAAAAAA????????????????....knpa terciptanya lelaki dan perempuan di dnia ini??????....knpa mesti ada yg
kecewa mcm nie...x da ruang ker utk mencapai kehapiannnnnn....sedh ar....ya Tuhan ku tabah kan lah hambamu ini...
knpa terjadinya sebegini??????????
puas gila...
kat adtec x bleh tgk tv.yv rosak...hampeh tol...
dgn air m letrik x da aku apa lg cabut blik ar...lg pon x da claz ar..
hmmmmm...blik pon x da wat pape pon kat umh..mcm dok adtec gak..b0san jer..
semalam aku dpt col dr sorg mber aku neh..member baik gak ar...
dia bg taw perkara yg agk menyedhkan jgk ar..bg aku sedh ar bg kor x taw ar..
pa lg about CINTA..LOVE...ya CINTA!!!!!...dia ckp dia nyer bf mntk break gan dia...
aku terkejut ar coz dorg hapy jer dl...tup tap tup tap kebabomm...apa kes?????
bila dia story blik cmuanya aku phm la apa mslhnya....
hmmmm....aku pon x taw nak ckpa apa..coz aku nyer diri pon x lepas nak bab2 neh...
aku nyer love story pon kebab0oooommmm mcm mn la nak setelkan org nyer...
aku x bpihak mn2 pihak c0z dua2 mber aku...aku kat tgh2 ar..
tp aku still x phm ar..npa ha lelaki mcm tu..tiba2 ja brubah hati..dgn sekelip ja hati kona kot len....
dah bekawan bagai nak apa,,tiba2 ja ckp len...yg si gurl sayang bgi nak gla dorg x taw....senag ja ckp x ready la...
x serasi la...kepala hotak dorg..br skrg nak ckp x serasi la apa la..yg dl ckp cinta la syg la rndu la x plak pk..
klu x nak ckp awal2 yg nak men2 kan prasaan org knpa..eeeiiiiiiiiiiii...geram nya akuuuuuuuuuuuuu...mcm sengal!!!!!!...
apa yg lelaki nak ha????...apa yg dorg pk ha pasal gurl??????dorg ckp gurl nie terlalu mengharap la apa la..
of c0z la mengharap dah kita syg org tu...klu x wat per nak bercinta..bodoh btol la...
ya Allah ampunkan lah hambaMU ini...aku dah hilg kesabaran wat ms sekrg...kdg2 terasa kebodohan gurl tu senag jer di permainkan...
KENAPAAAAAAAAAAA????????????????....knpa terciptanya lelaki dan perempuan di dnia ini??????....knpa mesti ada yg
kecewa mcm nie...x da ruang ker utk mencapai kehapiannnnnn....sedh ar....ya Tuhan ku tabah kan lah hambamu ini...
knpa terjadinya sebegini??????????
Khamis, 21 Mei 2009
takut...benci n sayang...
hmmm...apa yg yg takut..apa yg benci n apa yg sayang????
ntah...aku pon x taw apa yg ada dlm pala otak aku neh...
semlm nyaris2 aku akan kehilgan some1 neh...peh,,,memang gerun gak ar...
bnda kecik ja tp x penah jd mcm tu aku apa lg tersentap ar...nak mrh2 aku pe hal..
aku apa lg mula ar wat prangai...taw lak dia takut tp blik2 aku gak yg tunduk..
aku ar yd sorg tu x da rs pape la kot...ketaq lutut neh ha...
tp memang aku nak cm tu tp at the same time klu aku wat mcm tu aku sendri yg sakit..
aku x bleh...aku lemh..lemah dgn apa yg berlaku..knpa ha????...
aku bek pon sbb byk bnda lg aku nak lakukan...byak la bnda lag...ish,,,aduhhhhh...
aku rs aku di perbodoh lg ar...x taw ar npa aku rs mcm tu..arghhhhh....
ntah...aku pon x taw apa yg ada dlm pala otak aku neh...
semlm nyaris2 aku akan kehilgan some1 neh...peh,,,memang gerun gak ar...
bnda kecik ja tp x penah jd mcm tu aku apa lg tersentap ar...nak mrh2 aku pe hal..
aku apa lg mula ar wat prangai...taw lak dia takut tp blik2 aku gak yg tunduk..
aku ar yd sorg tu x da rs pape la kot...ketaq lutut neh ha...
tp memang aku nak cm tu tp at the same time klu aku wat mcm tu aku sendri yg sakit..
aku x bleh...aku lemh..lemah dgn apa yg berlaku..knpa ha????...
aku bek pon sbb byk bnda lg aku nak lakukan...byak la bnda lag...ish,,,aduhhhhh...
aku rs aku di perbodoh lg ar...x taw ar npa aku rs mcm tu..arghhhhh....
Isnin, 18 Mei 2009
just 2 week....
hmmmm...just 2 week..apa akan jadi?????
2 mggu lg aku nak presenttt..huhuhu...takut si0ttttttt...semcm jer rasa...
tp semua kan hadapi bnda yg sama..akan ku tempuhi jua saat getir itu..huhuhu..
pejam celik dah 3 years aku kat adtec neh...da nak abeh pon..
tggl lebh kurg sebln lbh ja lg...pas2 aku dah nak blah dr cni...
sedh ar...sedh sgt2...
sedh ar coz dah lm dok cni tiba2 ja dah nak blik umh pas2 x dtg2 dah..huhuhuhu...
sayang nak tggl mber2 yang sengal..sayang nak tggl bilik wanted..n sayang nak tggl?????arghhhh....itu semua kenangan bg aku...seperti br semalam aku lalui cmua tu...
padahal dah nak dkt setahun da cmua tu berlaku..kenangan yg x akan aku lupa....
ya!!!!...x akan aku LUPA sampai bila2!!!!!....
ntah knpa aku x bleh lupa sgt2..hmmmm...
tp sekrg apa yg pentg aku nak abeh present dl then enjoyyyyyyyyyyyyy!!!!!!.....
tp mggu present tu mggu paling mencabar la bg aku coz at the same time mggu tu
mggu sedh gak ar bg aku...hmmmm...ntah ar...sedh ka hapy ker ttp mcm tu..aku x bleh ubah dah...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....
2 mggu lg aku nak presenttt..huhuhu...takut si0ttttttt...semcm jer rasa...
tp semua kan hadapi bnda yg sama..akan ku tempuhi jua saat getir itu..huhuhu..
pejam celik dah 3 years aku kat adtec neh...da nak abeh pon..
tggl lebh kurg sebln lbh ja lg...pas2 aku dah nak blah dr cni...
sedh ar...sedh sgt2...
sedh ar coz dah lm dok cni tiba2 ja dah nak blik umh pas2 x dtg2 dah..huhuhuhu...
sayang nak tggl mber2 yang sengal..sayang nak tggl bilik wanted..n sayang nak tggl?????arghhhh....itu semua kenangan bg aku...seperti br semalam aku lalui cmua tu...
padahal dah nak dkt setahun da cmua tu berlaku..kenangan yg x akan aku lupa....
ya!!!!...x akan aku LUPA sampai bila2!!!!!....
ntah knpa aku x bleh lupa sgt2..hmmmm...
tp sekrg apa yg pentg aku nak abeh present dl then enjoyyyyyyyyyyyyy!!!!!!.....
tp mggu present tu mggu paling mencabar la bg aku coz at the same time mggu tu
mggu sedh gak ar bg aku...hmmmm...ntah ar...sedh ka hapy ker ttp mcm tu..aku x bleh ubah dah...waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....
Khamis, 7 Mei 2009
teMan with Cinta
Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia.
Lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Disebaliknya luahkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu selagi dia masih ada..
Selagi kesempatan itu masih ada,janganlah mensia-siakannya.
Kesempatan itu masa...dan masa itu suntuk.
Selagi tidak meluahkan kata-kata itu ,selagi itulah hatimu tidak senang.
Bila hati tidak senang,hidup tidak senang juga...
Memilih teman sama ertinya dengan memilih masa depan,
Memilih teman sama ertinya dengan memilih perilaku,
Memilih teman sama ertinya dengan memilih ilmu,
Haruslah pasndai memilih teman,
Jika mahu masa depannya cerah,perilakunya menawan,luas hatinya dan juga wawasannya...
Lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya . Disebaliknya luahkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu selagi dia masih ada..
Selagi kesempatan itu masih ada,janganlah mensia-siakannya.
Kesempatan itu masa...dan masa itu suntuk.
Selagi tidak meluahkan kata-kata itu ,selagi itulah hatimu tidak senang.
Bila hati tidak senang,hidup tidak senang juga...
Memilih teman sama ertinya dengan memilih masa depan,
Memilih teman sama ertinya dengan memilih perilaku,
Memilih teman sama ertinya dengan memilih ilmu,
Haruslah pasndai memilih teman,
Jika mahu masa depannya cerah,perilakunya menawan,luas hatinya dan juga wawasannya...
Setiap detik..
~Detik ini~...
Setiap detik engkau diberi oksigen oleh Allah
Hingga dari detik ke detik engkau dapat menyambung hidup
Tapi malangnya dicelah-celah itulah engkau derhaka kepada Allah taala
Tuhan yang mencipta engkau
Dengan engkau membuat dosa dan meningalkan perintahNya
Selagi engkau hidup di waktu perlu makan,
Tuhan masih lagi memberi engkau makan
Adakalanya makanan engkau begitu lazat dan berzat
Tapi di waktu-waktu itulah engkau melupakan
Tuhan yang yang engkau makan
Di waktu engkau sakit kemudian Allah sembuhkan
Maka badan engkau sihat semula dan segar bugar
Engkau boleh aktif berusaha dan bekerja seperti biasa
Dari usaha dan kerja itu engkau maju dan membangun
Di dalam maju dan membangun itulah engkau menderhakai Allah
Di waktu engkau hendak berhibur
diberi engkau isteri dan anak-anak sebagai cahaya mata
Di waktu engkau keletihan Tuhan tidurkan engkau
untuk engkau boleh berehat dan memulihkan kekuatan badan
Selepas tidur badan engkau segar dan bertenaga semula
Tapi setelah engkau dapat tenaga engkau membuat dosa dan noda
Engkau lalai dan alpa kepada Tuhan
Begitulah sepanjang hidup harian engkau
Allah taala memberi berbagai-bagai nikmat kepada engkau
Tapi dengan nikmat Tuhan itulah engkau derhaka kepadaNya
Apakah engkau tidak malu kepada Allah?
Mengapa engkau tidak berfikir satu masa nanti engkau akan menemuiNya
Segala nikmat akan ditanya sekalipun sebesar habuk
Bagaimana nanti engkau hendak menjawabnya?
Apakah engkau tidak berfikir ini semuanya
Mengapa akal engkau yang cerdik itu tidak boleh berfikir tentang nasib engkau?
Apalah ertinya cerdik tapi tidak dapat menyelamatkan diri engkau...
Setiap detik engkau diberi oksigen oleh Allah
Hingga dari detik ke detik engkau dapat menyambung hidup
Tapi malangnya dicelah-celah itulah engkau derhaka kepada Allah taala
Tuhan yang mencipta engkau
Dengan engkau membuat dosa dan meningalkan perintahNya
Selagi engkau hidup di waktu perlu makan,
Tuhan masih lagi memberi engkau makan
Adakalanya makanan engkau begitu lazat dan berzat
Tapi di waktu-waktu itulah engkau melupakan
Tuhan yang yang engkau makan
Di waktu engkau sakit kemudian Allah sembuhkan
Maka badan engkau sihat semula dan segar bugar
Engkau boleh aktif berusaha dan bekerja seperti biasa
Dari usaha dan kerja itu engkau maju dan membangun
Di dalam maju dan membangun itulah engkau menderhakai Allah
Di waktu engkau hendak berhibur
diberi engkau isteri dan anak-anak sebagai cahaya mata
Di waktu engkau keletihan Tuhan tidurkan engkau
untuk engkau boleh berehat dan memulihkan kekuatan badan
Selepas tidur badan engkau segar dan bertenaga semula
Tapi setelah engkau dapat tenaga engkau membuat dosa dan noda
Engkau lalai dan alpa kepada Tuhan
Begitulah sepanjang hidup harian engkau
Allah taala memberi berbagai-bagai nikmat kepada engkau
Tapi dengan nikmat Tuhan itulah engkau derhaka kepadaNya
Apakah engkau tidak malu kepada Allah?
Mengapa engkau tidak berfikir satu masa nanti engkau akan menemuiNya
Segala nikmat akan ditanya sekalipun sebesar habuk
Bagaimana nanti engkau hendak menjawabnya?
Apakah engkau tidak berfikir ini semuanya
Mengapa akal engkau yang cerdik itu tidak boleh berfikir tentang nasib engkau?
Apalah ertinya cerdik tapi tidak dapat menyelamatkan diri engkau...
hmmmm.....
hey!!!!>...
arie nie awal aku bgn..npa ntah...
klu x aku la yg paling mlas nak bgn pg...heheheh...
arie2 boring jer x da claz...klu mcm neh bek aku dok umh jer pd dok dlm utan neh...
huhuhu....
dah bgn pg2 subh x bleh tdo lak..apa lg aku bk la laptop nie ha...
laju plak la tenet...mybe pg2 kot org cmua g claz...sp la nak on9..
ha,,,aku dpt taw chelsea kalah mlm td..s0 4 final MU vs BARCELONA...hahahaha...
at last chelsea x dpt msok final..gagagagagga...
arie nie 7hb5...sepatutunya aku g tgk some1 tu coz dia msuk 1 competition...ada ar org tu janji gan aku nak temnkan aku...aku nak dgt pegi tp...
ntah ar...kwn biasa la...aku da tanya byk kali dah mcm mn at last dia wat x taw jer...
aku pon mls ar...yer la nak mntk org tlg kita bkn seng....
kita ja tlg dorg...lps nie mls la nak mntk tlg org..ingt kwn2 la dpt tlg..tapi..hampeh!!!!...
ckp jer x nak tlg..senang...x yah bg byk sgt reas0n...aku terasa sket ar..ye la bnda dl iya2 janji kan...tp biar ar..aku mls nak msm muka...hmmmm.....
x pa la x dpt tgk pon...
huhuhu...
ha arie nie gak adtec 1 arie x da letrik...gila ar...
mati kutu abeh bdk2 adtec nie ha...termasuk aku...hahahah....
hmmmm...boring...tension...sedh cmua ada...
arghhhhhhhhhhhh....!@#$%^&*()_+
arie nie awal aku bgn..npa ntah...
klu x aku la yg paling mlas nak bgn pg...heheheh...
arie2 boring jer x da claz...klu mcm neh bek aku dok umh jer pd dok dlm utan neh...
huhuhu....
dah bgn pg2 subh x bleh tdo lak..apa lg aku bk la laptop nie ha...
laju plak la tenet...mybe pg2 kot org cmua g claz...sp la nak on9..
ha,,,aku dpt taw chelsea kalah mlm td..s0 4 final MU vs BARCELONA...hahahaha...
at last chelsea x dpt msok final..gagagagagga...
arie nie 7hb5...sepatutunya aku g tgk some1 tu coz dia msuk 1 competition...ada ar org tu janji gan aku nak temnkan aku...aku nak dgt pegi tp...
ntah ar...kwn biasa la...aku da tanya byk kali dah mcm mn at last dia wat x taw jer...
aku pon mls ar...yer la nak mntk org tlg kita bkn seng....
kita ja tlg dorg...lps nie mls la nak mntk tlg org..ingt kwn2 la dpt tlg..tapi..hampeh!!!!...
ckp jer x nak tlg..senang...x yah bg byk sgt reas0n...aku terasa sket ar..ye la bnda dl iya2 janji kan...tp biar ar..aku mls nak msm muka...hmmmm.....
x pa la x dpt tgk pon...
huhuhu...
ha arie nie gak adtec 1 arie x da letrik...gila ar...
mati kutu abeh bdk2 adtec nie ha...termasuk aku...hahahah....
hmmmm...boring...tension...sedh cmua ada...
arghhhhhhhhhhhh....!@#$%^&*()_+
Langgan:
Catatan (Atom)
